Изкуството на убеждаването на хора – най-важното умение, което може да ни се наложи във всяка житейска ситуация. Той може да ни помогне в постигането на успех и лично щастие. Защото често именно от този психологически инструмент зависи коректността на ключови решения от страна на друг човек, и именно те могат да играят важна роля в нашите цели и перспективи.
Съдържание: Оповещен, значи е въоръжен! Reframing ума, или изкуството да убеждаваме думаЕфект на отражениеИнтонированиеПредупреждениеКоментари и препоръки
Оповещен, значи е въоръжен!
Знаейки за манипуляционных методи, ние можем да се пазим сами. Един банален пример: продавач-консултант в магазина се опитва да ни продаде нещо, което, всъщност, абсолютно не се нуждаят от нас. Под натиск, ние често започваме да раздумывать: "и така, независимо дали тя е безполезна, или, може би наистина се нуждаете от мен?".
В крайна сметка, ние се връщаме у дома с куп боклуци, който ще събира прах в килера до несигурни времена. И, разбира се, с опустошен и предаде портфейла си.
Трикове, за които днес ще научите, също ще ви помогнат да постигнете поставената цел, в края на краищата, да ги практикувате могат да бъдат засегнати нищо. Дори на човека, който е лицето на високопоставени, и от който зависи вашето израстване в кариерата. Някои хора расценивают толкова ценно познание като инструмент за подчинение, и често ги използват нерационално.
Други и не се опитват да ги прехвърлите в деструктивен ключ. Но трябва да разберем, че методът за манипулиране трябва да носят полза за вас и без да навреди на околните. В противен случай, житен законите на Вселената действат срещу вас, и ще избере имате всичко, което сте докопали нечестен начин.
Reframing ума, или изкуството да убеждаваме дума
За да се обозначи своята гледна точка като единствено вярната, можете да използвате един прост инструмент, като дума. Една дума може да се убие и да се лекува, това е известно на всички още от най-древни философи. Какво да кажа за това, което е правилно подбрано дума или израз може да се разоръжи опонента си и приеме вашата позиция, дори ако тя е твърдо противоречи на неговото мнение?
Помислете за това, което казахме на банальном пример. Да речем, ви се намира на два вестника, информирующие за същия инцидент. Но в един заглавието е казано така: "Агенти на тайните служби задържаха лидер провокативен неформална организация", а в друг: "Агенти на тайните служби са извършили въоръжен с патина на малка колекция християни мюсюлмани в страната, водена от възрастна жена". Като прочетете първото заглавие, вие със сигурност ще си помислите: "е Добре, че на света съществуват хора, способни да защитават честен народ от терористи и сектантов!".
Обаче ако видите заглавие в друг вестник, най-вероятно ще започнете негодовать за ущемлении на християнската църква в Близкия Изток, твърди терористи вече са и тези на най - "храбри" на агентите на специалните служби. Ще се промени ли от тази основна мисъл информация? Няма. Ще стане ли същността на събитието друг? Няма. Само си представете, колко мощен инструмент за манипулация е думата, ако той е в състояние да се възбуди в теб толкова противоречиви чувства, като се има предвид факта, че самото произшествие от това никак не поменяло на природата!
Друга, по-светски вариант. Вие елате в магазин за битова техника, за закупуване на мобилен телефон. Един продавачът ви предлага достатъчно евтин модел, при това тя е доста качествена, и отговаря на всички изисквания. При това, той казва: "Гарантирам, че с този телефон имате, няма да възникнат никакви проблеми в следващата една година!".
Друг консултант, виждайки осечку на своя партньор, "ще ви отведе в своите упорити лапи". Той предлага ви последното творение на компанията "Apple", което си струва двойно, а и тройно по-скъпо на първия предложен вариант. Но той ви го представя с думите: "Този модел е отлично защитен, дори от проникване на течности, така че ако изпуснете я във водата, тя ще бъде безопасно".
В крайна сметка, вие купувате втори телефон, дори ако по същество напълно да се установят първият, по-изгоден вариант. И знаете ли защо? Човешкото подсъзнание е подредена по такъв начин, че по-рязко реагира на негативни определения. Думата "проблем", дори ако то е свързано с отричане, вече носи в себе си някои негативни послание.
Къде по-добре звучи думата "защита" и "сигурност". А в края на краищата, ако човек се замисли, и двете на продавача описа на вас на една и съща протекционную функция!
Reframing ума е прекрасно средство за манипулиране съзнанието на масите, защото често се използва от опитни и грамотни политици.
Да речем, в света има две категории от активисти, сред които постоянно възникват разгорещен спор и кавга по темата за абортите. И те се наричат "про-лайф" (живот) и "по-избор" (по избор).
Думата "анти" не се използва нито в това, нито в другия случай, тъй като тази конзола е отрицателна, и носи съответния цвят. Фразата "анти-аборт" е в състояние мигновено да събуди агресията в привидно неутрален човек, който по-рано не се спазва никаква позиция по въпроса. И той веднага ще се превърне в страна на "про-избор", защото те са ЗА избор, а не ПРОТИВ нещо.
Усвойте най – важното - дори едно "заряженное" дума може да бъде много ефективен. Използвайте думи с неутрален, положителен и отрицателен цвят в зависимост от ситуацията и целта на убеждения.
Ефект на отражение
Всеки от нас е до известна степен самолюбив, и с това е трудно да се обзаложите. Дори тези, които на думи "мрази себе си", потянется по-скоро към себе си такъв, отколкото да противоположностям. Прекарайте мини-тест. Да речем, че има пълна приятелка, която е безкрайно оплаква на наднорменото тегло и плачется за това, как тя е непривлекателна.
Изберете две снимки, на една от които ще бъде изобразен почти анорексичная дама, а от друга – буйна млада жена с апетитни форми. Попитайте приятеля си, който я харесва повече. Тя почти гарантирани ткнет във втората снимка.
До какво ще правим?
За това, че най-проста рецепта за това как безупречно убеди човек в правотата си – да го копирате!
- Изкуството да убеждаваме започва с умения "да играят с отражение";Застанете срещу един човек и се опитайте да се взира в очите му;Внимавайте за своите изражения на лицето и жестикуляцией;Избирателно се повтаря това, което виждате – ухмылки, жестове, обрати, писти;Не "отражайте" веднага – выждите няколко секунди;Говоря с една и съща интонация.
Така ще се създаде опонентът подсъзнателно ефект на съпричастност и участие. И той по-лесно доверится ви.
Интонирование
Как правилно да убеди чужд човек с помощта на думи?
Тук е изключително важно да се спазва достатъчно интонирование реч:
- Вашата реч трябва да бъде структурирана и ясна, без спънки и каламбуров;Трябва да се говори спокойно, но с необходимата емоционална цвят;Вие непременно трябва да се научат да правят смысловые пауза и да не кажа, и речитатив без умолка;Трябва да се произнася на сложни думи, малко протянуто, че интервюираният може отлично да разберат за вас от първия път;Трябва да се научи по-малко жестове – това е често отвлича вниманието на човека от същността на разговора.
Какво да правя не може?
Говори монотонно, скучно и без интонация;Поемат думи и да се правите безсмислени продължителни паузи;Говори всичко, което му дойде в главата, дори ако не носи никаква смислово натоварване;Преминете на високи тонове – това е ужасно дразнещо за всеки човек, дори и най-лоялен;Преминете на най-ниски тонове – това веднага дава незаинтересованост и съмнения в собствените си коректност от ваша страна.
Е правилно да се каже – половин успех. Правилно се говори и интонировать – абсолютен успех!
Предупреждение
Обобщим тук всички се използват със стопанска цел малък списък с бързи съвети, които ще покажат, което в никакъв случай не може да се направи в желанието си някой да убеди:
Възможността да се убедят хората – много ценно и важно за всеки от нас. Постигайте я всеки ден, и разбира се, използвайте само с добри намерения.
Комментариев нет:
Отправить комментарий